نکات مهم سئو در سال ۲۰۱۶ و میزان ارزش آن ها موارد ی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.این نکات از بین ده ها نکته خیلی مهم گزینش شده است و به قطع بر اساس تحلیل بنده در سال ۲۰۱۶ اثر بسزایی در نگاه گوگــل به وب سایت ها خواهد داشت.
سئو
سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی سایت
لطفا چنانچه حال حوصله ندارید این مقاله رو نخوانید.برید یه آبی به صورتتتون بزنید یک چای یا قهوه بخورید.وقتی سرشار از انرژی بودید بیاید و این مقاله رو بخونید.شاید این مطلب زندگی تجاری آینده شمارو تغییر بده …
اجازه بدید چون چند وقتیه باهاتون حرف نزدم! کمی کلی گویی کنم و بعد به نکات با اهمیت زیاد بپردازیم.
قوانین تاثیرگذار در حوزه سئو سایت در سالیان اخیر شبیه زلزله در حال جابجایی هستند . لذا متخصصین در شرایط فعلی، توصیه اتی برای اصلاح وضعیت سئو و بالا بردن میزان سرمایه گذاری شما در زمینه محتوا در سال ۲۰۱۶ ارائه می دهند.
بازاریابان در حال بالا بردن سرمایه گذاری در زمینه محتوا هستند ، ولی برای تاثیرگذاری خوب تغییرات، آنها می بایست وقت و تلاش ضروری را برای آموختن قوانین سئو نیز بگذارند. به گفته کارشناسان، زمان انتقال ترافیک به وبسایت به کمک headlineهای آماده کلمات کلیدی مدت هاست که قدیم است، استراتژی نو بهینه سازی بر اساس حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.
بر طبـق مطالعاتی که در آگوست ۲۰۱۵ توسط شرکت Moz انجام شد (یک شرکت مشاور در زمینه سئو در سیاتل)، مهمترین فاکتورها برای بالا بردن seo در سال آینده (به مفهوم سال جاری) جمله اند از: رابطه تلفن همراه ی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد می شود، میزان داده مصرف شده مانند زمان دانـلود (تا ۶۷ درصد) و طراحی و قابلیت بررسي تا ۶۷ درصد است . فاکتورهایی که در این تحقيق به عنوان علت کاهش رنک seo معرفی شده اند جمله اند از: لینک های اجاره ای (كم شدن تا ۵۵ درصد) و تاثیرگذاری anchor text (كم شدن تا ۴۹ درصد).
پس مطمئنا در سال های آینده باز هم خیل زیادی از سایت های ایرانی به ویژه وبسایت هایی که تبلیغات بسياري بر روی خود قرار داده اند جریمه خواهند شد …
و اما برویم سر اصل ماجرا ، در اینجا به شش نکته که بوسیله متخصصین سئو جهان ی برای بازبینی سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است و همين طور نتایج تحلیل شخصی بنده (امیر قمصری) می پردازیم:
هدف، تمام چیز است.
شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، جهت بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، گسترش دهنده بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، تمام چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. امروزه موتورهای جستجو به میزان تذکر مردم به سایت شما دقت می کنند: آنها برمیگردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا انها چیزی که دنبالش هستند را در وب سایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها می بایست کلیک بدست بیاورید بلکه باید توجه جستجوگر را نیز جلب بکنید ”.
کلمات کلیدی تمام چیز فصل الخطاب نیستند.
استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم ارزش تر می شود، گـوگل در درک محتوا خوبتر شده است. این امر بدین مفهوم است که چنانچه شما مایل هستید جهت جمله “برترین رستوران” رنک بهتر ی بدست آورید باید ۳ یا ۴ بار بگویید “برترین رستوران”. همچنان مفید است که به جمله بهتریـن رستوران توجه بکنید اما مفهوم معناگرا به مراتب ارزشمند تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار حرف بکنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . حس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوست ها عزیزم انتقال دآدم .به ویژه که از رستوران حرف زدم !!!
یکی از دوست ها من گفت “در قدیم ، ما بدنبال پیدا کردن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. ولی امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال پیدا کردن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مطلب موجود باشند، که این کلمات نشاندهنده معتبر بودن متن در موضوع مورد نظر است. اگر متن ای درباره ساعت اپل می نویسید، احتمالا از کلمات اپل، آیفون، پروگرام فرد دی و زمان استفاده بکنید . لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیام را به موتورهای جستجو مخابره می نماید که این متن ، مطلب ای خیلی خوب است”.
۷۵% از جمله های جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه است، پس باید محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافتهاند که چنانچه مردم جهت کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمیرسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با پرسش آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه مصرف کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به اصلاح کیفیت فک می بکنید ، می بایست این موضوع را مدنظر قرار دهید
نکته بالا فوق العاده ارزشمند بود به ویژه جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … . لطفا دقت بکنید
تمرکز روی تجربیات کاربر
به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگــل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می نماید . هر تغییری در راستای اطمینان سازی در جهتی است که وقتی فردی در گوگل جستجویی انجام می دهد، چنانچه نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه موفق ی در زمینه جستجو داشته است. حرف درمورد چگونگی فریب دادن گوگــل ، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث درباره مطمئن شدن از این است که محتوای ما برترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها ارزش داده می شود.”
پس ، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای مهم ، مهمتر از همـواره بنظر می رسد. محتوای اصلی که تولید کرده اید (هم اکنون میخواهد عکـس یا فیلم جالب باشد) کنار گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود کسی طرفدار به خواندنش باشد، خیلی اثر زیادتری دارد.”
به نظر بنده(امیر قمصری) تقویمی در کنار داشته باشید تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت بکنید .
بر طبـق ارزیابی بنده نقد نظرات سیار همکارانم در همه جهان این مهمترین کاری است که یک بازاریاب جهت سئو در سال ۲۰۱۶ می تواند انجام دهد:
محتوای شما باید اورجینال جهت مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا وب سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه بکنید ، و در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.
من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همیشه تاکید می کنم که حتمـا در هر خط یک تغییر ایجاد کنند.حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد ، با خودتان !!!
اندازه با اهمیت زیاد است.
مقالات زیاد تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور معدل اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات زیاد تر، ترافیک دریافت می کنند، لذا رنک seo بهتری بدست می آورند (خصوصا در جمله رقابتی). تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که جهت این تغییرات دارد، در جهت اطمینان پیدا کردن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفید اند.
مقالات زیاد در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات و تصاویر بیشتری برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان seo در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات زیاد را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهي وقتها اوقات عملکرد خوب ی دارند ولی بطور معدل مقالات زیاد نتایج بهتری به بار می آورند”.
خرداد ۱, ۱۳۹۸
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷
دی ۱۹, ۱۳۹۶
مرداد ۲, ۱۳۹۶