در این پست از سایت میکوشیم تا شما دوستان را با چند تکنیک آسان برای پرسونال برندینگ و برند سازی بیشتر آشنا سازیم.در ادامه این مطلب به نتایج جست و جو در گوگل را تحت نظـر بگیرید و … خواهیم پرداخت.
روزانه بیش از یک میلیارد اسم در گوگل جست و جو میشود. نام شما میتواند جزو ایـن جست و جوها باشد؛ اما چنانچه کوشش کنید از غار درونیتان بیرون بیایید!
پیش از ایـن دربـار ه ایـن که پرسونال برندینگ چیست و خلاصهای از ایـن که چرا و چطور یک پرسونال برند مناسب داشته باشیم را مطرح کـرده ایم. در ایـن مقاله قصد داریم تا با معرفی چند تکنیک آسان برای پرسونال برندینگ؛ ببینیم که چطور همچنین میتوانید پرسونال برندی مطلوب داشته باشید.
برای برندینگ شخصیتان شما؛ الزاما به راهاندازی کمپینها یا شعارهایی برای کل زندگـی و تصمیماتتان نیاز نداریم! در واقع ؛ پرسونال برندینگ به مجموعه رفتارها؛ علایق؛ سلیقه؛ باورها و ارزشهای شما (از دید دیگـر ان) گفته میشود. نقطه تمایز بین شما و دیگـر ان؛ برند شماست .
تنها کاری که بایستی به ایـن منظور انجام دهید ایـن هست که بایستی خودتان و ویژگیها و اخلاقیاتی را که میخواهید تا دیگـر ان شما را با آن کلمات توصیف کنند؛ در خودتان پیدا بکنید یا آرام آرام به وجود بیاورید.
قرار نیست که ایـن کار را یک شبه انجام دهید! صبر داشته باشید و برای آن؛ میزان ی وقت هزینه بکنید .
همچنین نبایستی ویژگیهایی را که ذاتا در خود ندارید و تفاوت زیادی را با آن دارید؛ برای پرسونال برندتان انتخاب بکنید ؛ از خودتان بپرسید:
بزرگترین نقطه قوت من چیست؟
به چه زمینهای بیشتر علاقهمند هستم؟
کدام ویژگیها در من وجود دارد که من را نسبت به دیگـر ان تک و ویِژه میسازد؟
اکنون که مدقت شدهاید ویژگیهای شما و برندتان چیست؛ وقت آن هست که هدفگذاری بکنید . قرار هست با ایـن برند شما به چه قشری از مخاطبان و بازار دسترسی پیدا بکنید ؟ قرار هست شما و برندتان به چه هدفی دست پیدا بکنید ؟
پرسونال برندینگ
معین بازار هدف: بازار هدف خود را بیابید. چه قشری از اشخاص می باشند که شما بایستی خودتان را به آنها ثابت بکنید ؟ اول از همه به روی جامعه هدف تمرکز بکنید .
ارزیابی رقبا: رقیبان خود را پیدا بکنید و آنها را کاملا ارزیابی بکنید . چه فرق هایی با آنها دارید؟ مزیتهای شما نسبت به آنها در چه مسائل یست؟ بر روی آن فرق ها کار بکنید ؛ فرق بین شما و رقبایتان هست که میتواند شما را به پیروزی برساند.اصول و ارزش برند سازی,روش انتخاب نام برای یک برند,برندسازی,انتخاب رنگ در برند سازی,پرسنال برندینگ,مزیت های برند سازی,بازسازی برند
پیمان برند: دوست دارید شما را به چه چیزی بشناسند؟ اولین ویژگی که با شنیدن اسمتان میخواهید به ذهن اشخاص برسد کدام است؟ صداقت؟ کار حرفهای؟ نظم؟ جذابیت؟ تهدید ناک؟!
به لطف پیشرفت ایـن ترنت و به خصوص شبکههای اجتماعی و انواع و انواع پلت فرمهایی که به شما در رابطه با دیگـر ان کمک میکند؛ میتوانید رابطه اتی پر قدرت را برای خودتان در ایـن بسترها بپرورانید. ایـن مسائل را در شبکههای اجتماعی رعایت بکنید :
انتخاب رسانه: مناسبترین رسانهها را که مطابق با پیمان برندتان است؛ انتخاب بکنید . برای بعضیها ممکن است لینکدین برترین رسانه باشد و برای بعضی دیگـر توییتر.
استراتژی محتوایی هر رسانه: اصول کار در هر یک از ایـن شبکهها را مطالعه بکنید . منظورمان کارکرد دکمههای آن نیست؛ هر کدام از رسانههای اجتماعی؛ استراتژی محتوایی خودشان را دارند. در ایـن ستاگرام یک جور بایستی محتوا تولید کرد و در توییتر جوری دیگـر .
نقض پیمان برند؛ ممنوع: هرگز محتوایی را در ایـن شبکهها منتشر نکنید که ناقض پیمان برندتان باشد. نمیگوییم همواره و دقیقا از عکسها و متنهای تخصصی کارتان استفاده بکنید ؛ خیر. تنها کافیست پیمان برندتان را نقض نکنید.
ایـن که مردم با جست و جوی نام شما در گوگل با چه وبسایتهایی رو به رو میشوند بسیار با ارزش است . چنانچه قرار هست خودتان را برند بکنید بایستی ایـن نکته را مدنظـر داشته باشید که بخشی از مخاطبانتان را که از طریق گوگل شما را پیدا کـرده اند؛ مجذوب خود بکنید .
چنانچه نام شما در نتایج نیامد؛ در (حداقل) یکـی از شبکههای اجتماعی زیر برای خودتان یک حساب کاربری درست بکنید :
لینکدین
فیسبوک
توییتر
کار در هر کدام از ایـن شبکهها اصول خودش را دارد؛ با رعایت اصول آن؛ در ایـن شبکهها پروفایلی فعال داشته باشید. چنانچه باز در نتایج نیامدید دیگـر مجبورید به سئو (SEO) روی بیاورید و وبسایت؛ وبلاگ یا پروفایل یکـی از شبکههای اجتماعیتان را با کمک تکنیکهای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو بالا بیاورید.
با مخاطبانتان بیشتر تعلت بکنید
یک وبسایت وردپرسی با قالبی مناسب راه بیندازید و یا چنانچه نمیتوانید؛ یک وبلاگ خوب (مثل میهنبلاگ و Blog.ir) با قالبی خوب (مثل قالب های نِگاش) برای خودتان درست بکنید و در آن به تولید محتوا در راستای حوزهای که در آن کار میکنید داشته باشید. شما بایستی بتوانید رابطه خود را با مخاطبانتان به برترین نحو ممکن حفظ بکنید .
با ما همراه باشید تا شما دوستان را با خصوصیات مهم جهت انتخاب یک نام تجاری موفق بیشتر آشنا کنیم.همچنین در سری مقالات برند سازی به ۱۰ گام برتر جهت بازسازی برند میپردازیم.
خرداد ۱, ۱۳۹۸
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷
دی ۱۹, ۱۳۹۶
مرداد ۲, ۱۳۹۶